Heb je een klacht?
Tijdens de uitvoering van onze ondersteuning met jou kan het zijn dat je een klacht hebt over de hulpverlening zoals jij die hebt ervaren. We hopen uiteraard dat de ondersteuning goed verloopt. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Daar gaan we graag met je over in gesprek.
Bepreek je klacht met je hulpverlener
In eerste instantie bespreek je de klacht met je hulpverlener. We overleggen dan samen hoe we deze onvrede kunnen wegnemen. Door jouw opmerking leren wij misschien onze manier van ondersteuning te verbeteren.
Klacht indienen bij de Bemoediging
Mocht je er om welke reden er niet uitkomen met je hulpverlener. Stuur dan je klacht per email naar klacht@debemoediging.nl. Binnen 1 week ontvang je een ontvangstbevestiging en binnen 4 weken mag je een reactie verwachten.
Voor het indienen van je klacht kan je hulp krijgen van Erisietsmisgegaan
Een 'Herstelteam functionaris' van Erisietsmisgegaan kan je helpen bij met het oplossen van het probleem. In de klachtenregeling van Erisietsmisgegaan is stap voor stap beschreven wat je kunt doen en wat zij bij een klacht voor jou kunnen betekenen. Ons doel is om de onvrede weg te nemen en het vertrouwen te herstellen.
Komen wij er samen niet uit
Komen wij er samen niet uit dan zal een geschillencommissie zich over de melding buigen en hierover een beslissing nemen. Deze geschillencommissie is erkend en voldoet aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).